Acer herdefinieert het begrip computer met de Aspire P3

De Aspire P3 is gebouwd om de ideale mobiele computer te zijn voor gebruikers die content maken en consumeren. Een nieuw type Ultrabook dat krachtig genoeg is om als primaire pc te fungeren.

Brussel, 14 juni 2013 - Acer introduceerde vandaag het Acer Aspire P3 Ultrabook, dat alle voordelen van een Ultrabook levert in een uniek ontwerp dat gemakkelijk transformeert in een tablet. Vandaag de dag worden veel gebruikers geconfronteerd met verschillen tussen
notebook, hybride, convertible of tablet designs bij de keuze van een portable computer.
De Aspire P3 is alles-in-één, zonder compromissen. De Aspire P3 is de ideale mobiele computer voor gebruikers die inhoud creëren en consumeren.

Deze opnieuw gedefinieerde mobiele pc weegt slechts 1,39 kg(2) en is maar 19,75 mm dik. Dit maakt de belofte van een Ultrabook voor uitstekende prestaties en een lange batterijduur in een handige portable behuizing meer dan waar. De vele voordelen van een tablet in combinatie met een specifiek ontwerp maken het mogelijk dat het touchscreen zowel met als zonder toetsenbord kan worden gebruikt. Dit geeft gebruikers van Acer extra mobiliteit en meer manieren om van hun apparaat te genieten via het touch-scherm voor de nieuwste apps, foto's bekijken, in contact blijven en plezier maken.
De Acer Aspire 3 werd geïntroduceerd met andere nieuwe producten, waaronder de Acer Aspire R7, Aspire V-serie touch-notebooks en Iconia tablets. De nieuwe lijn van mobiele producten belicht de focus van Acer op de herdefiniëring van het computergebruik via een progressief design. #AcerTouch.
“Klanten neigen steeds meer naar een touch-centrisch computergebruik voor het grootste deel van hun dagelijkse taken, zoals surfen op het web, e-mailen en entertainment," aldus Oliver Ahrens, directeur, Acer Europe. “De nieuwe Acer Aspire P3 maakt de touchbediening nog krachtiger door gebruikers de responsieve prestaties, snelle opstarttijden en een lange levensduur van de batterij te bieden die ze verwachten van een mobiele pc. Bovendien maakt de behuizing van de Acer P3 optimale productiviteit mogelijk zodat naast het plezier van de tabletmodus de dag ook nuttig en productief kan worden besteed.”

Productieve krachtpatser
De Acer Aspire P3 levert echte Ultrabook-prestaties, zodat klanten deze als hun hoofd-pc kunnen gebruiken. Van dagelijkse computertaken tot meer veeleisende taken, zoals het maken van presentaties en het delen van multimedia-content. Op deze nieuwe mobiele krachtpatser kunnen meerdere toepassingen tegelijk draaien, zoals video-conferencing tijdens het bekijken van spreadsheets en documenten, zodat de productiviteit nog hoger is.
De responsieve en snelle Intel Core i3 en Core i5 processoren leveren de prestaties die nodig zijn om deze taken over te nemen, terwijl dankzij een efficiënter energieverbruik de batterijduur maar liefst zes uur is.(3) Door de cover te sluiten, wordt de Acer Aspire P3 in de slaapstand gebracht. Als u de cover weer open doet, wordt het apparaat binnen enkele seconden gewekt.(4) Aangezien Windows 8 het besturingssysteem is, kunnen alle officeprogramma's hierop draaien evenals oudere Windows-programma's die van belang zijn voor veel bedrijven.
Het chiclet-toetsenbord is geïntegreerd in de cover en is full-sized, dus kunnen gebruikers dit comfortabel gebruiken voor productieve taken zoals het schrijven van documenten en het maken van spreadsheets.
Deze eigenschappen maken de Acer P3 ideaal voor bedrijven die hun mobiele medewerkers willen uitrusten of voor scholen of consumenten die werken in Office-toepassingen. De Acer P3 zou een uitstekende optie zijn voor Bring Your Own Device (BYOD) initiatieven die steeds populairder worden bij bedrijven en scholen.

Mobiele entertainment onderweg
De Aspire P3 is geoptimaliseerd voor entertainment dankzij het 11,6-inch HD-scherm met IPS(1)-technologie dat video, foto's en andere multimedia in schitterende en nauwgezette kleuren en helderheid weergeeft. Het breedbeeld design geeft films prachtig weer en meerdere mensen kunnen genieten van entertainment onderweg dankzij de brede kijkhoek van 170 graden.
Dolby® Home Theater® versterkt het geluid voor een koptelefoon en de ingebouwde luidsprekers. Audio en video op de Acer P3 kunnen worden gedeeld op meerdere schermen via de HDMI-poort. De ingebouwde Acer Crystal Eye HD webcam aan de voorzijde maakt videoopnames in 720p HD en brengt video-webchats tot leven, terwijl de 5MP-camera aan de achterzijde foto's in hoge resolutie maakt. Het nieuwe Ultrabook is voorzien van een 60GB of 120GB SSD voor extra capaciteit en het snel en veilig ophalen van gegevens.(5)

Prijs en beschikbaarheid
De Acer Aspire P3 is direct leverbaar vanaf € 599,-.(6)

1. Alle vermelde merken en productnamen omvatten handelsmerken van hun respectievelijke bedrijven en worden
uitsluitend gebruikt om de producten te beschrijven of identificeren.
2. Gewicht is afhankelijk van de configuratie.
3. Werkelijke levensduur van de batterij is afhankelijk van productspecificaties, computerinstellingen en
geïnstalleerde applicaties of functies. De maximale capaciteit van een batterij neemt af na verloop van tijd.
4. Tijdsduur gebaseerd op testen met de volgende toepassingen geopend: Internet Explorer® 9 ( zoeken op internet en e-mail webpagina's), PowerPoint® -viewer (bestandsgrootte 68 MB) en Excel® (bestandsgrootte 108 MB) van
Microsoft® Office® 2010 Starter, en aangemeld bij Windows Live® Messenger 2011.
5. Werkelijke geformatteerde capaciteit is kleiner aangezien wat ruimte is gereserveerd voor systeemherstel. (MB = 1miljoen bytes; GB = 1 miljard bytes).
6. Adviesverkoopprijzen. Werkelijke prijs kan afwijken.
7. IDC 2012