Acer levert de Iconia A1: een full-featured handzame tablet voor iedereen

Samengevat door de redacteur:
• Strak design en slank formaat: ideaal voor gebruik met één hand
• Quad-core processoren voor snellere mediaprestaties
• Levendige beelden op het 7,9-inch LED-backlit scherm met IPS(1)-technologie en 5MPcamera
• Geweldige metgezel voor de hele dag met een batterijduur van 7 uur dus ideaal voor moderne onderzoekers, avonturiers, digitale fanaten en drukke leidinggevenden die veel onderweg zijn

Brussel, 14 juni 2013 - Acer introduceert de Acer Iconia A1, de eerste full-featured 7,9-inch tablet speciaal bestemd voor moderne onderzoekers, avonturiers, digitale fanaten en drukke managers die de hele dag een mobiele metgezel nodig hebben. Het slanke en lichtgewicht ontwerp, dat comfortabel in één hand is vast te houden, past ook gemakkelijk in een tas. De nieuwe Acer Iconia A1 houdt mensen bezig en verbonden met behulp van een soepele en snelle navigatie, handige browsefuncties en het afspelen van media aangedreven door een snelle quad-core processor.

De Acer Iconia A1 werd geïntroduceerd met een aantal andere nieuwe producten, waaronder de Acer Aspire R7, Aspire P3 Ultrabook, Aspire V-serie touch-notebooks en Iconia B1. De nieuwe lijn van mobiele producten belicht de focus van Acer op de herdefiniëring van het computergebruik via een progressief design. #AcerTouch.

“Tablets worden steeds meer een onmisbare partner voor veel mensen, aangezien ze zo de hele dag op de hoogte blijven en worden vermaakt,” Oliver Ahrens, voorzitter, Acer Europe. “We willen dat iedereen laten ervaren. Alles wat een tablet zo leuk en handig maakt, is nog beter op de qua formaat perfecte Acer Iconia A1. Het ontwerp ligt comfortabel in de hand,
terwijl de slanke vormgeving een natuurlijke uitbreiding is voor iedereen die zijn of haar digitale leven in één hand wil houden.”

Uiterst responsief plezier
Drukke mobiele gebruikers krijgen direct de prestaties die ze willen met een vloeiende videoweergave en een soepele en snelle navigatie via apps en websites aangedreven door een snelle quad-core 1,2 GHz processor. Gebaren, zoomen, scrollen en navigatie zijn allemaal
intuïtief en de games zijn responsief, realistisch en nog leuker dankzij de geïntegreerde gyroscoop voor beweging en trillingen.
Het LED-verlichte scherm met IPS(1)-technologie en een kijkhoek van 170 graden belicht video's, foto's en multimedia in de juiste kleur en helderheid. De resolutie van 1024x768 maakt tekst en afbeeldingen scherp en helder, terwijl de beeldverhouding 4:3 ideaal is voor browsen op het internet, lezen van e-boeken en gamen. Acer's nieuwe Touch WakeApp geeft gebruikers in één handeling rechtstreeks uit de slaapstand toegang tot hun favoriete apps. De Icona A1 levert de Google-ervaring met diensten als Google Now, Google Search, Gmail, YouTube en geweldige inhoud, zoals tijdschriften, films, games,
boeken en meer dan 700.000 apps uit de Google Play Store.

Makkelijk overal mee naartoe te nemen om verbonden te blijven
Slechts 410 gram(2) en 11 mm dik. Gebruikers zullen hem ook graag meenemen voor navigatie en op locatie gebaseerde apps via de ingebouwde GPS(3). De Acer Iconia A1 houdt gebruikers aangesloten op WiFi-netwerken en hotspots met de betrouwbare 802.11b/g/n draadloze technologie of de ingebouwde 3G(4) mobiele dataverbinding. Bovendien kunnen gebruikers via de geïntegreerde Bluetooth 4.0 de tablet snel verbinden met een verscheidenheid aan andere apparaten, zoals headsets en printers.

Digitale hub
De 5MP-camera aan de achterzijde legt 1080p video vast bij 30 fps die gemakkelijk kan worden bewerkt voor het snel delen onderweg. De camera aan de voorzijde is gekoppeld aan de verbeterde microfoon om video en audio duidelijk vast te leggen voor videochats en opnemen.
De micro-USB 2.0- en microHDMI-poorten maken een snelle overdracht of het delen van foto's, muziek, video's en andere digitale content mogelijk.
De Iconia A1 is verkrijgbaar als 8GB(5) of 16GB(5)versie met toevoeging van 32GB(5) via microSD en is de ideale digitale metgezel voor mensen die constant in de weer zijn.

Prijs en beschikbaarheid
De Iconia A1-810 (WiFi) is beschikbaar vanaf eind mei voor een verkoopprijs vanaf € 169,-.(6) De Iconia A1-811 (3G) is beschikbaar vanaf eind juli voor een verkoopprijs vanaf € 219,-. (6)

1. Alle vermelde merken en productnamen omvatten handelsmerken van hun respectievelijke bedrijven en worden
uitsluitend gebruikt om de producten te beschrijven of identificeren.
2. Gewicht is afhankelijk van de configuratie.
3. Alleen in gebieden met dekking van draadloos netwerk. Voice-activated commando's, as-you-go, turn-by-turn
aanwijzingen afzonderlijk verkocht. Niet beschikbaar in alle regio's. Informeer bij provider naar de beschikbaarheid.
4. Draadloze verbinding vereist draadloze data servicecontract en netwerkondersteuning en is niet beschikbaar in alle gebieden. Informeer bij uw serviceprovider naar het dekkingsgebied en de beschikbaarheid. Verbindingssnelheid kan variëren afhankelijk van de locatie, omgeving, netwerkcapaciteit en andere factoren.
5. Beschikbare capaciteit varieert: (MB = 1 miljoen bytes; GB = 1 miljard bytes). Voor gebruiker beschikbare
opslagruimte aan verandering onderhevig door systeemsoftware en het gebruik van toepassingen.
6. De adviesverkoopprijs. Werkelijke prijs kan afwijken.
7. IDC 2012