Iconia B1 in nieuwe uitvoering met betere verbindingsopties

Samengevat door de redacteur:
• De Iconia B1 zet een nieuwe standaard in ontwerp en prestaties voor een tablet gericht op beginnende gebruikers, eigenaars van meerdere tablets of families met kinderen voor een prijs van € 129(1)
• Nu met WiFi of 3G(2) en snellere prestaties
• De optionele beschermhoes en folie bieden extra bescherming

Brussel, 14 juni 2013 - Acer introduceert de tweede generatie van de Acer Iconia B1 onthuld met een innovatief, puur en eenvoudig ontwerp, betere prestaties en extra 3G(2)-optie voor dataverbinding. Een nieuwe standaard voor tablets gericht op jonge of nieuwe gebruikers of gezinnen die op zoek zijn naar een extra tablet voor hun kinderen. De Iconia B1 is ook ideaal voor drukke mensen die een handige mobiele metgezel zoeken.

Met zijn 7-inch, hetzelfde formaat als een paperback, is het scherm superhandig voor lezen, browsen, gamen en bekijken van video's. De Iconia B1 wordt vandaag gekoppeld aan de lancering van de Iconia A1 om een uniforme uitstraling te bieden bij de zoektocht naar een tablet voor alle leden van het gezin. De Acer Iconia B1 werd geïntroduceerd met een aantal andere nieuwe producten, waaronder de Acer Aspire R7, Aspire P3 Ultrabook, Aspire V-serie touch-notebooks en Iconia A1. De nieuwe lijn van mobiele producten belicht de focus van Acer op de herdefiniëring van het computergebruik via een progressief design. #AcerTouch.

Uiterst responsief plezier
Om uw ervaring naar een hoger plan te tillen, combineert deze tablet een 1,2 GHz dual-core of quad-core(3) processor en 1GB geheugen voor snel en vloeiend gamen, browsen op het web en films kijken met het Android Jelly Bean besturingssysteem. Dankzij deze combinatie vindt u altijd snel wat u zoekt en kunt u probleemloos door internetpagina's bladeren. Voor zoekopdrachten die via VoiceSearch worden gegeven, krijgt u nu snel een gesproken antwoord.

Snelle en gratis media
Meer dan 500 gratis online magazines van honderden uitgevers en topwebsites zijn altijd binnen handbereik dankzij Google Currents. Met deze recentelijk bijgewerkte slimme mobiele app kunt u favoriete nieuwe markten, blogs en online magazines ontdekken, lezen en delen op het capacitieve 7-inch WSVGA-scherm (1024 x 600), zelfs wanneer u offline bent. Als u graag een spelletje doet, zijn er meer dan 700.000 games en apps in de Play Store beschikbaar om uit te kiezen.

Vastleggen en meer delen
Naast het gebruiksgemak wordt de Iconia B1 geleverd met een camera aan de voorzijde om live te chatten met uw vrienden. De camera bevindt zich in de rechterbovenhoek en werkt ook in de landscape-modus, zodat u uw vrienden goed in beeld kunt krijgen tijdens een videochat.
De Iconia B1 is verkrijgbaar met WiFi of 3G dataverbinding als 8GB(4) of 16GB(4) versie met de uitbreidingsoptie tot 32GB(4) via microSD™ en is de ideale metgezel voor beginners of kinderen, terwijl volwassenen hun eigen tablet gebruiken.

Prijs en beschikbaarheid
De Iconia B1-710 (WiFi) versie is in Europa, het Midden-Oosten en Afrika medio juni verkrijgbaar voor een verkoopprijs vanaf € 129,-.(1)
De Iconia B1-711 (3G) versie is in Europa, het Midden-Oosten en Afrika eind juli verkrijgbaar voor een verkoopprijs vanaf € 179,-(1)

1. De adviesverkoopprijs. Werkelijke prijs kan afwijken.
2. Draadloze verbinding vereist draadloze data servicecontract en netwerkondersteuning en is niet beschikbaar in alle gebieden. Informeer bij uw serviceprovider naar het dekkingsgebied en de beschikbaarheid. Verbindingssnelheid kan variëren afhankelijk van de locatie, omgeving, netwerkcapaciteit en andere factoren.
3. Configuratie kan per model variëren.
4. Beschikbare capaciteit varieert: (MB = 1 miljoen bytes; GB = 1 miljard bytes). Voor gebruiker beschikbare
opslagruimte aan verandering onderhevig door systeemsoftware en het gebruik van toepassingen.
5. IDC 2012