Persbericht: Acer Liquid Z3 Smartphone-ervaring in een klein, krachtig pakket

Samenvatting voor de redactie:

• Uw ingang tot de wereld van Smartphones met Quick Mode-profielen
  • Betaalbare dual-core prestaties
  • Cool ontwerp met beschermende overslaghoes en trendy kleuren

Brussel, 5 augustus 2013  - In navolging van het succes van de Liquid E1, E2, Z110 en Z2 heeft Acer vandaag de Liquid Z3 smartphone onthuld, voor iedereen die een smartphone wil met de functionaliteiten die ze nodig hebben, zonder de onnodige extra centimeters. Dit is de meest recente toevoeging aan de reeks en de vijfde smartphone die Acer sinds het begin van dit jaar op de markt heeft gebracht. De betrokkenheid van het merk in de smartphone-markt wordt zo verder versterkt.

De Liquid Z3 heeft vier vooraf ingestelde gebruikersprofielen en een snelle dual-core 1 GHz processor, die budgetbewuste smartphone-upgraders en beginnende gebruikers van elke leeftijd een optimale ervaring bieden.

"Hoewel een groot deel van de industrie richting grotere en meer complexe apparaten gaat, geloven wij dat er ook veel ruimte is voor klein en eenvoudig denken," zo zegt Allen Burnes, vicepresident, smartphone-afdeling, Acer Europe. "Liquid Z3 overbrugt de stap voor een nieuwe generatie van smartphone-gebruikers en geeft ze alles wat ze nodig hebben, zonder in te leveren op het formaat en de eenvoud die ze zoeken."

Minder is meer

In een klein ontwerp, voorzien van Android 4.2 Jelly Bean biedt Liquid Z3 u met een formaat van slechts 109 x 60 x 10,4mm en een gewicht van maar 120 gram veel functionaliteiten per vierkante centimeter. De Liquid Z3 heeft een dual-core 1 GHz processor, een levendig 3,5"-scherm, 4 GB intern opslaggeheugen, Wi-Fi¹, geïntegreerde GPS en een 3-megapixel camera. De HSPA+ (tot 21 Mbps) dataverbinding zorgt ervoor dat je favoriete apps snel reageren en soepel draaien, terwijl webpagina's en gestreamde media enorm snel laden.

Voor u: profiel op maat

De Liquid Z3 heeft vier verschillende Quick Mode-profielen die gericht zijn op verschillende gebruikers- en leeftijdsgroepen.

-Basismodus: Voor jongeren met alle bel- en sms-functies;

-Seniormodus: Berichten, radio, weer, vergrootglas, klok, sneltoets contacten;

-Klassieke modus: Alle hoofdfuncties in een eenvoudig en georganiseerd menu voor mensen die voor het eerst een smartphone gebruiken;

-Toetsenbord modus: Voor mensen die in het bijzonder de spreekfunctionaliteit gebruiken en hun toetsenbord direct nodig hebben.

Gemakkelijk bestanden en media delen

Acer smartphones ondersteunen ook AcerCloud, een oplossing voor het delen van bestanden en beheren van media waarmee gebruikers eenvoudig met verschillende apparaten hun multimedia- en databestanden kunnen ophalen, luisteren of bekijken en delen. AcerCloud vereenvoudigt het beheer van digitale producten over mobiele apparaten, ongeacht het platform en zit gratis op nieuwe Acer-producten.

Prijs en beschikbaarheid

De Acer Liquid Z3 zal vanaf half augustus verkrijgbaar zijn in België tegen een adviesprijs van €99,- De Acer Liquid Z3 zal verkrijgbaar zijn in twee kleuren: Rock Black en Classic White.

Liquid Z3 Specificaties

Formaat

Afmetingen

109 x 60 x 10,4 mm

Gewicht

120g (met batterij)

Batterij

Spreektijd

Spreektijd: tot 6 uur

Stand-by tijd

Stand-by: tot 450 uur

Vermogen

1500 mAh

HSPA

900 / 2100 MHz (21Mbps DL, 5.76Mbps UL)

GSM / EDGE

Céline Lebrun MindShake PR
Veerle Casier MindShake PR
Over Acer

Acer, opgericht in 1976, is een informatie- en communicatietechnologie bedrijf dat toegewijd is aan onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te ondersteunen. Acer's green supply chain zorgt voor milieuvriendelijke PC's, monitoren, projectoren, servers, tablets en smartphones - tools die onze klanten nodig hebben om grenzen te verleggen en meer te kunnen ervaren. Acer is de wereldwijde nummer 3 in notebooks (IDC 2012), heeft 8000 werknemers, en heeft in 2012 een omzet gerealiseerd van US$14.7 miljard. Kijk voor meer informatie op www.acer.com

© 2012 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc Andere handelsmerken, gedeponeerde handelsmerken, en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.